Nowoczesna drukarnia to nie tylko najnowsze rozwiązania technologiczne i nowatorski park maszynowy. Równie ważny, jeśli nie najistotniejszy we współczesnym pędzie, jest poziom obsługi klienta.
Nadążać za nowoczesnością
Zmieniające się trendy technologiczne wymagają dostosowania drukarskiego parku maszynowego do nowych rozwiązań. Wykorzystanie nowych technologii pozwala w pełni zoptymalizować procesy poligraficzne. Celem ich wdrażania jest poprawa jakości wydruku, przyspieszenie realizacji procesów oraz podniesienie wydajności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Jednak nowoczesne rozwiązania w branży drukarskiej nie obejmują wykorzystania najnowszych rozwiązań technologicznych jedynie w zakresie realizacji samego druku. Nowoczesny wymiar drukarni przekłada się również na wykorzystanie współczesnych technologii w kontakcie z klientem.
Komunikacja XXI wieku
Zarówno właścicielom drukarni, jak też ich klientom zależy na maksymalnym zoptymalizowaniu procesu realizacji zlecenia drukarskiego. Dużym usprawnieniem w tym zakresie jest wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacyjnych na linii drukarnia-zleceniodawca. Nowoczesna drukarnia to z pewnością ta, której podstawowym kanałem kontaktu są media elektroniczne. I chociaż jedną z najbardziej popularnych form kontaktu tym kanałem są tradycyjne e-maile, w branży poligraficznej odchodzą one powoli do lamusa. Nowoczesny wymiar drukarni XXI wieku przekłada się na wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania ułatwiającego klientom składanie zamówień. Druk online, tzw. Web2Print, jest coraz bardziej powszechnym systemem wykorzystywanym w obsłudze zamówień klienta. I chociaż za pośrednictwem systemu nie można zrealizować zamówień produktów niestandardowych, to w przypadku typowych projektów znacznie ułatwia on proces złożenia zamówienia oraz skraca czas jego realizacji. Poza tym skorzystanie z Web2Print eliminuje konieczność bezpośredniego, krępującego dla części klientów kontaktu z handlowcem drukarni.
Nowoczesna drukarnia = optymalizacja i automatyzacja
Na nowoczesny wizerunek drukarni przekłada się wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji i technologii do pełnej automatyzacji procesu produkcyjnego. Optymalnie zautomatyzowany proces na każdym jego etapie – rozpoczynają od kalkulacji, a na realizacji projektu kończąc – przekłada się nie tylko na skrócenie czasu realizacji zlecenia, ale również na elastyczne podejście do potrzeb klienta.
Oryginalne rozwiązania
Drukarnia XXI w. to również taka, która nie boi się projektowych wyzwań. Polski rynek poligraficzny staje się coraz mniej szablonowy, a klienci poszukują wyróżniających na rynku produktów. Możliwość obsługi nieszablonowych zamówień i poszukiwań oryginalnych rozwiązań spełniających w pełni potrzeby coraz bardziej wymagających klientów to wyznacznik nowoczesnego podejścia w branży poligraficznej. Warto pamiętać, że rynek reklamowy jest dość dynamiczną branżą, za którą branża poligraficzna powinna nadążać.
Istotne doświadczenie
Mimo rosnącego poziomu automatyzacji drukarni niezwykle istotnym jej elementem jest doświadczony zespół pracowników. Ich praktyczne umiejętności, zdolność szybkiego reagowania na pojawiające się w trakcie procesu drukarskiego problemy oraz możliwość nadzorowania poprawności działania wykorzystywanych rozwiązań technologicznych sprawiają, że nowoczesny wymiar drukarni staje się realny. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której przesłany przez klienta plik nie został zweryfikowany pod kątem poprawności. W przypadku błędów w pliku jego wydruk nie spełni oczekiwań klienta, a tym samym narazi go na dodatkowe koszty związane z ponowną realizacją zlecenia. A wystarczy, aby na plik zerknął doświadczony grafik, który wskaże ewentualne błędy i wstrzyma druk niepoprawnego pliku. Zatem nowoczesna drukarnia to niejedynie innowacyjny park maszynowy. Bez zespołu zdolnego wykorzystać jego potencjał nawet najnowocześniejsze maszyny staną się bezużyteczne. Dlatego poszukując nowoczesnej drukarni, warto zwracać uwagę na wiele aspektów jej działania.
Masz pytania dotyczące drukowania? A może chcesz wydrukować niestandardowy projekt? Skontaktuj się z naszym specjalistą. Magdalena Wasik – magda.wasik@kserkop.pl |
Ostatnio zmodyfikowane: 13 lipca, 2018