Profesjonalny plakat B2 – przenieś swój projekt reklamowy na papier

Jesteś grafikiem, plastykiem lub fotografem działającym w branży reklamowej? Współczesny rynek jest bardzo wymagający, a duża konkurencja oznacza konieczność włożenia wielu pracy w to, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Twoim przepisem na sukces może być połączenie nowoczesnych form promocji w Internecie z tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Jednym z nich są plakaty reklamowe B2. Dlaczego warto je wykorzystać, jak przygotować projekt i przenieść go na papier, aby zyskać skuteczny przekaz rzeczywiście promujący markę i zwiększający sprzedaż? Odpowiadamy! Czy plakaty B2 są skuteczną formą reklamy? Plakaty B2 mają wymiary 480 mm x 680 mm. Tego typu nośnik informacji wykorzystywano już w XIX wieku. Przez lata rynek reklamy przeżył ogromną metamorfozę i cały czas dynamicznie się rozwija, ale reklama wizualna nadal ma wielu zwolenników. O skuteczności plakatów reklamowych w formacie B2 przesądza przede wszystkim kreatywny pomysł na projekt dopasowany do produktu czy usługi, które ma promować. Bardzo ważne jest, aby grafika i hasło reklamowe rzeczywiście trafiały do grupy docelowej. Kolejną istotną kwestią jest estetyka wykonania. Należy wybierać wyłącznie profesjonalne zdjęcia o wysokiej rozdzielczości. Rodzaj, wielkość i kolory czcionki muszą być czytelne i dobrze dopasowane do identyfikacji wizualnej marki. Często polecane jest zestawianie ze sobą kontrastowych barw – np. czerwonego z żółtym czy klasycznej bieli z czernią. Takie połączenia przykuwają uwagę, dzięki czemu plakat nie wtopi się w tło, ale zostanie zauważony przez liczną grupę odbiorców. Rozkład elementów powinien podkreślać każdy detal w taki sposób, aby została zachowana ogólna czytelność obrazu. Warto pamiętać, że dobry plakat B2 z jednej strony pełni funkcję informacyjną, a z drugiej jest formą sztuki, która dostarcza odbiorcy wrażeń artystycznych. Nawet chwytliwe hasło reklamowe i najlepsza kreacja graficzna nie obroni się jednak sama. Warto zadbać o wysoką jakość wydruku. Projekt powinien zostać przeniesiony na kredowy papier fotograficzny. To zagwarantuje dobre odwzorowanie nawet najdrobniejszych szczegółów, żywą kolorystykę i czytelność każdego elementu. Znaczenie ma również miejsce ekspozycji plakatu reklamowego. Najlepiej, gdy znajdzie się on w miejscu, gdzie ma szansę zostać dostrzeżony przez osoby rzeczywiście zainteresowane promowanym produktem czy usługą. Centrum handlowe będzie doskonałym miejscem na reklamę nowej kolekcji odzieży czy obuwia. Oprogramowanie dla firm lepiej reklamować w kompleksach budynków biurowych, a zabawki na przystankach i tablicach w pobliżu szkół, przedszkoli, żłobków czy sal zabaw. Czym plakaty wyróżniają się na tle innych form reklamy? Tradycyjne plakaty reklamowe doskonale sprawdzają się w wielu kampaniach. Ich główne zalety to: • niskie koszty – plakaty B2 zawieszone w dobrze dobranych miejscach pozwalają przez długi czas oddziaływać na wielu odbiorców. Jeden plakat często przynosi porównywalny efekt do setek ulotek rozdanych indywidualnie, których koszt druku i dystrybucji będzie o wiele wyższy, • przyciąganie uwagi – profesjonalny plakat z estetycznym zdjęciem i chwytliwym hasłem zawieszony w sklepie, lokalu usługowym czy na ulicy przyciąga wzrok dotychczasowych klientów oraz przechodniów, którzy mimowolnie przyswajają komunikat reklamowy, • podnoszenie wiarygodności firmy – obecność danej marki w przestrzeni publicznej podświadomie odbierana jest przez konsumentów jako wyznacznik renomy danego biznesu. Częste spotykanie się z przekazami firmy oswaja z nią i sprawia, że odbiorcy zaczynają uznawać ją za dobrze sobie znaną. Taki mechanizm budzi zaufanie i przekłada się na sprzedaż, • brak nachalnej reklamy – rozdawanie ulotek budzi w wielu osobach sprzeciw i czasami jest odbierane jako zakłócanie spokoju podczas wykonywania codziennych spraw. Plakat jest reklamą przypominającą, gdy znajduje się w miejscu, które wiele osób np. codziennie mija w drodze do pracy, szkoły bądź na uczelnię. Kiedy warto wykorzystać plakaty B2 w reklamie? Plakaty B2 często są wykorzystywane do promowania zakrojonych na szeroką skalę wydarzeń. Chodzi przede wszystkim o: • koncerty, • festyny i festiwale, • miejskie pikniki rodzinne, • filmy kinowe, • sztuki teatralne. Można je wykorzystać również do promowania ogólnopolskich lub lokalnych kampanii społecznych. Świetnie sprawdzają się ponadto jako nośnik reklamowy dla sklepów, kawiarni, restauracji, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, hoteli, ośrodków Spa oraz wszelkiego typu firm usługowych lub handlowych.

Jesteś grafikiem, plastykiem lub fotografem działającym w branży reklamowej? Współczesny rynek jest bardzo wymagający, a duża konkurencja oznacza konieczność włożenia wielu pracy w to, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Twoim przepisem na sukces może być połączenie nowoczesnych form promocji w Internecie z tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Jednym z nich są plakaty reklamowe B2. Dlaczego warto je wykorzystać, jak przygotować projekt i przenieść go na papier, aby zyskać skuteczny przekaz rzeczywiście promujący markę i zwiększający sprzedaż? Odpowiadamy!

Czy plakaty B2 są skuteczną formą reklamy?

Plakaty B2 mają wymiary 480 mm x 680 mm. Tego typu nośnik informacji wykorzystywano już w XIX wieku. Przez lata rynek reklamy przeżył ogromną metamorfozę i cały czas dynamicznie się rozwija, ale  reklama wizualna nadal ma wielu zwolenników. O skuteczności plakatów reklamowych w formacie B2 przesądza przede wszystkim kreatywny pomysł na projekt dopasowany do produktu czy usługi, które ma promować. Bardzo ważne jest, aby grafika i hasło reklamowe rzeczywiście trafiały do grupy docelowej.

Kolejną istotną kwestią jest estetyka wykonania. Należy wybierać wyłącznie profesjonalne zdjęcia o wysokiej rozdzielczości. Rodzaj, wielkość i kolory czcionki muszą być czytelne i dobrze dopasowane do identyfikacji wizualnej marki. Często polecane jest zestawianie ze sobą kontrastowych barw – np. czerwonego z żółtym czy klasycznej bieli z czernią. Takie połączenia przykuwają uwagę, dzięki czemu plakat nie wtopi się w tło, ale zostanie zauważony przez liczną grupę odbiorców.

Rozkład elementów powinien podkreślać każdy detal w taki sposób, aby została zachowana ogólna czytelność obrazu. Warto pamiętać, że dobry plakat B2 z jednej strony pełni funkcję informacyjną, a z drugiej jest formą sztuki, która dostarcza odbiorcy wrażeń artystycznych.

Nawet chwytliwe hasło reklamowe i najlepsza kreacja graficzna nie obroni się jednak sama. Warto zadbać o wysoką jakość wydruku. Projekt powinien zostać przeniesiony na kredowy papier fotograficzny. To zagwarantuje dobre odwzorowanie nawet najdrobniejszych szczegółów, żywą kolorystykę i czytelność każdego elementu.

Znaczenie ma również miejsce ekspozycji plakatu reklamowego. Najlepiej, gdy znajdzie się on w miejscu, gdzie ma szansę zostać dostrzeżony przez osoby rzeczywiście zainteresowane promowanym produktem czy usługą. Centrum handlowe będzie doskonałym miejscem na reklamę nowej kolekcji odzieży czy obuwia. Oprogramowanie dla firm lepiej reklamować w kompleksach budynków biurowych, a zabawki na przystankach i tablicach w pobliżu szkół, przedszkoli, żłobków czy sal zabaw.

Czym plakaty wyróżniają się na tle innych form reklamy?

Czym plakaty wyróżniają się na tle innych form reklamy?

Tradycyjne plakaty reklamowe doskonale sprawdzają się w wielu kampaniach. Ich główne zalety to:

  • niskie koszty – plakaty B2 zawieszone w dobrze dobranych miejscach pozwalają przez długi czas oddziaływać na wielu odbiorców. Jeden plakat często przynosi porównywalny efekt do setek ulotek rozdanych indywidualnie, których koszt druku i dystrybucji będzie o wiele wyższy,
  • przyciąganie uwagi – profesjonalny plakat z estetycznym zdjęciem i chwytliwym hasłem zawieszony w sklepie, lokalu usługowym czy na ulicy przyciąga wzrok dotychczasowych klientów oraz przechodniów, którzy mimowolnie przyswajają komunikat reklamowy,
  • podnoszenie wiarygodności firmy – obecność danej marki w przestrzeni publicznej podświadomie odbierana jest przez konsumentów jako wyznacznik renomy danego biznesu. Częste spotykanie się z przekazami firmy oswaja z nią i sprawia, że odbiorcy zaczynają uznawać ją za dobrze sobie znaną. Taki mechanizm budzi zaufanie i przekłada się na sprzedaż,
  • brak nachalnej reklamy – rozdawanie ulotek budzi w wielu osobach sprzeciw i czasami jest odbierane jako zakłócanie spokoju podczas wykonywania codziennych spraw. Plakat jest reklamą przypominającą, gdy znajduje się w miejscu, które wiele osób np. codziennie mija w drodze do pracy, szkoły bądź na uczelnię.

Kiedy warto wykorzystać plakaty B2 w reklamie?

Plakaty B2 często są wykorzystywane do promowania zakrojonych na szeroką skalę wydarzeń. Chodzi przede wszystkim o:

  • koncerty,
  • festyny i festiwale,
  • miejskie pikniki rodzinne,
  • filmy kinowe,
  • sztuki teatralne.

Można je wykorzystać również do promowania ogólnopolskich lub lokalnych kampanii społecznych. Świetnie sprawdzają się ponadto jako nośnik reklamowy dla sklepów, kawiarni, restauracji, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, hoteli, ośrodków Spa oraz wszelkiego typu firm usługowych lub handlowych.

Ostatnio zmodyfikowane: 2 sierpnia, 2022

Zarejestruj się już dziś w Drukarni Olleprint lub Foto Kserkop i skorzystaj z atrakcyjnego rabatu -30% na pierwsze zamówienie!