Obecnie książkę może wydać niemal każdy. Jej druk jest standardową usługą każdej profesjonalnej drukarni. Jednak czy w czasach wszechobecnej elektroniki książka może być skutecznym narzędziem marketingowym?
Napisałeś książkę? Jesteś ekspertem!
Jedną z podstawowych ról, jaką pełnią książki biznesowe, jest budowanie marki osobistej jej autora. Wydając książkę na temat branży, w której pracujesz, kreujesz siebie na specjalistę w tej dziedzinie. Ważne jest oczywiście, aby Twoja publikacja dostarczała odbiorcom istotnych informacji branżowych. Warto pokusić się o opracowanie publikacji o innowacjach, jakie pojawiają się w branży. Druk książki prezentującej Twoją pracę zawodową może stanowić doskonałą wizytówkę biznesową i budować Twoją osobistą markę.
Książka przyciągnie klientów
Część przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, że druk książki może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży produktów czy usług oferowanych przez firmę, w której pracuje jej autor. W jaki sposób? Warto wykorzystać w tym celu element edukacyjny publikacji. Wprowadzanie na rynek nowego towaru czy poszerzenie zakresu usług jest doskonałą okazję do edukacji klienta. A nic przecież nie jest tak dobrym źródłem wiedzy jak tradycyjne książki. Publikacja omawiająca wprowadzone do oferty nowości pozwoli klientom się z nimi dokładnie zapoznać. A wiadomo, że chętniej sięgamy po to, co znane i zrozumiałe. Dlatego druk książki edukacyjnej może być skutecznym narzędziem w walce konkurencyjnej Twojego przedsiębiorstwa.
Oryginalne portfolio
Dobrze zaprojektowana książka firmowa może się sprawdzić również jako oryginalne portfolio. Prezentacja dotychczasowych prac czy obsłużonych klientów w solidnej oprawie z pewnością zrobi na klientach o wiele lepsze wrażenie niż portfolio w wersji elektronicznej lub w formie zwykłego folderu. Z pewnością okładka i solidne klejenie bądź szycie książki gwarantuje dłuższą żywotność produktu niż w przypadków zwykłych drukowanych folderów. Tym bardziej, że w przypadku książek klienci mają do dyspozycji opcję ręcznego szycia, które nadaje książkom dodatkowego charakteru. Takie rozwiązanie sprawdzi się chociażby w przypadków salonów modowych, w których książka może pełnić funkcję ekskluzywnego katalogu.
FAQ w wersji drukowanej
Coraz więcej firm stara się wyjść naprzeciw wątpliwościom swoich klientów i przygotowuje publikacje zawierające odpowiedzi na najczęstsze ich rozterki. Druk książki w formie typowego FAQ pozwoli niezdecydowanym klientom dokładnie zapoznać się z interesującymi ich kwestiami. W publikacjach nakierowanych na zwiększenie bądź ułatwienie sprzedaży, sprawdzą się również opisy konkretnych case study czy historii z działalności firmy. Prezentowanie niektórych zagadnień na przykładzie historii konkretnych klientów lub transakcji będzie nie tylko dla klientów bardziej zrozumiałe, ale również ciekawsze.
Self-publishing – Twoja własna książka
Dostępność usługi druku książki otwiera wiele możliwości również przed zapalonymi hobbystami, którym marzy się wydanie własnego periodyku. Dziś niemal każdy może opracować publikację na temat swoich zainteresowań. Tego rodzaju produkty są bardzo popularne na Zachodzie, gdzie osoby prywatne wydają w niewielkim nakładzie książki o swoich pasjach. A może warto pokusić się chociażby o książkę kucharską z autorskimi przepisami, którą można by było podarować rodzinie i przyjaciołom?
Druk to nie problem
Wbrew pozorom druk książki nie jest już tak bardzo skomplikowany jak jeszcze kilkanaście lat temu. Każda profesjonalna drukarnia posiada w swojej ofercie ten produkt. Jednak przed zleceniem wydruku publikacji w pierwszej kolejności dobrze jest przemyśleć jej formę. Specjalistyczna treść współgrająca z układem graficznym i okładką powinny stanowić zamkniętą całość. Oczywiście książkę biznesową możesz zaprojektować sam. Jednak z korzyścią dla projektu będzie, jeśli zlecisz go doświadczonemu grafikowi lub składaczowi, który nie tylko zrealizuje Twoje oczekiwania wobec produktu, ale również zadba o jego techniczne parametry. W przypadku tych ostatnich profesjonalną radą służą również pracownicy drukarni – eksperci w produkcji tego rodzaju.
Masz pytania dotyczące drukowania? A może chcesz wydrukować niestandardowy projekt? Skontaktuj się z naszym specjalistą. Magdalena Wasik – magda.wasik@kserkop.pl |
Ostatnio zmodyfikowane: 13 czerwca, 2018