Wchodzący do sklepu klient podejmuje decyzję o zakupie w ciągu 5 sekund. Warto wykorzystać ten czas do odpowiedniej ekspozycji swoich produktów. Pomogą w tym właściwie przygotowane, drukowane materiały promocyjne. Jakiego rodzaju produkty oferują drukarnie dla POS?
Standardowy produkt dla POS
Każdy, kto chociaż raz odwiedził hipermarket czy drogerię, spotkał się z niezwykle popularnymi standami reklamowymi. Wykonane najczęściej z tektury, łączą w sobie funkcje reklamowe i użytkowe. Bardzo często mają postać niewielkich półeczek, na których umieszczone są promowane produkty. Odpowiednio zaprojektowany i wyeksponowany stand może zwiększyć zainteresowanie reklamowanym produktem nawet o 200%!
„Bujane” materiały promocyjne
Innym, ciekawym produktem dla POS są tzw. wobblery. Najprościej mówiąc, są to niewielkie kartoniki reklamowe umieszczone na elastycznym ramieniu z tworzywa sztucznego. Taki sposób mocowania materiału sprawia, że reklama się delikatnie buja pod wpływem ruchu powietrza, a tym samym dodatkowo przykuwa uwagę odbiorców. Wobblery stosowane są w wielu branżach nie tylko spożywczych, ale również np. w telekomunikacyjnych. Możliwość wykonania ich w różnych kształtach stwarza wiele okazji do efektownego promowania produktów w POS.
Naklejki i broszury
Jednak materiały promocyjne dedykowane punktom obsługi klienta to nie tylko standy i wobblery. Witryny sklepów często wykorzystywane są do dodatkowego eksponowania asortymentu bądź obowiązujących promocji. Jednak coraz częściej w tym celu wykorzystywane jest również inne wyposażenie POS. W przypadku sklepów ze sprzętem RTV/AGD coraz częściej można spotkać naklejki umieszczone np. na lodówkach. Informują one nie tylko o aktualnych promocjach i rabatach, ale bardzo często również o parametrach produktu. Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób są one mocowane i czy po ich usunięciu nie pozostanie klej na powierzchni sprzętu? Praktycznym rozwiązaniem w tym przypadku jest wykorzystanie naklejek bezklejowych, adhezyjnych. Taka naklejka może mieć dowolną grafikę i treść, która zainteresuje klienta. Co ważne, jest to produkt czasowy, który można w każdej chwili zdjąć. Naklejki adhezyjne nie tylko łatwo się montuje, ale równie prosto usuwa. Wykorzystana technologia gwarantuje, że po usunięciu naklejki nie pozostanie po niej żadnej ślad. Więcej na temat folii adhezyjnej przeczytasz tutaj.
Zamawiając materiały promocyjne dla POS, nie można zapomnieć również o tradycyjnych materiałach drukowanych. Ulotki, katalogi czy broszury handlowe są standardowymi materiałami wykorzystywanymi w większości sklepów. Zlecając ich druk, warto jednak zadbać o spójność komunikacyjną z pozostałymi materiałami POS. Nawet najmniejsza ulotka powinna współgrać z wystrojem punktu. Zbliżona kolorystyka i umieszczenie takich samych elementów graficznych z pewnością pozwoli uzyskać ten efekt. Poza tym spójna identyfikacja wizualna nie tylko umacnia wizerunek marki u nowych klientów, ale również utrwala go u dotychczasowych konsumentów. Profesjonalne i przemyślane projekty materiałów promocyjnych przełożą się pozytywnie na wyniki sprzedażowe POS.
Druk od ręki Ważną kwestią w planowaniu druku materiałów dla POS jest możliwość realizacji zamówienia w krótkim czasie. Zamawianie dużego nakładu produktu może narazić klienta na koszty związane z niewykorzystaniem całego wydrukowanego asortymentu. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest systematyczne zamawianie poszczególnych partii materiałów. Druk cyfrowy pozwala na realizację szablonowych zamówień niemal od ręki. |
Idealne materiały promocyjne dla POS?
Skoro właściwie zaprojektowane materiały promocyjne odgrywają tak ważną rolę w decyzji zakupowej klienta, to jaki jest przepis na idealne materiały dla POS? Specjaliści wskazują sześć podstawowych elementów, które warto wykorzystywać w projektowaniu tego rodzaju materiałów.
- Oprócz koloru, który jest dość oczywisty, warto zwrócić uwagę również na inne cechy projektowanego standu czy wobblera.
- W przygotowaniu tych pierwszych warto wykorzystać kąty. Odpowiednio umieszczone krzywizny, które kierują wzrok na promowany produkt, zwiększają zainteresowanie klientów danym asortymentem.
- Poza tym w materiałach dla POS dobrze wykorzystać również ruch (np. w eksponowaniu wcześniej wspomnianych wobblerów).
- Do projektowania materiałów promocyjnych należy podejść z odpowiednią kreatywnością. Im bardziej zaskakujący projekt, tym większa szansa na przyciągnięcie uwagi klienta.
- Jednak z drugiej strony materiały promocyjne nie powinny być przeładowane treścią. Prostota przekazu wpływa na czytelność prezentowanej oferty.
- Istotna jest również powtarzalność, czyli wcześniej wspomniana spójność wszystkich materiałów drukowanych dla POS.
Oczywiście zastosowanie wszystkich sześciu elementów często jest niemożliwe. Jak jednak donoszą badania, wystarczy, że materiały promocyjne będą posiadały dwa z nich, a będą realizowały swoją funkcję.
Masz pytania dotyczące drukowania? A może chcesz wydrukować niestandardowy projekt? Skontaktuj się z naszym specjalistą. Magdalena Wasik – magda.wasik@kserkop.pl |
Ostatnio zmodyfikowane: 27 czerwca, 2018