Wszechobecne media elektroniczne mogłyby sugerować, że druk materiałów promocyjnych odchodzi powoli w zapomnienie. Jednak raport „Marketing i PR w Polsce w 2017” wskazuje na to, że znaczenie materiałów poligraficznych w działalności promocyjnej firm ma nadal duże znaczenie.
Marketing sprzedaży czy promocji?
Autorami przytoczonego raportu są PMR Consulting & Research oraz Attention Marketing Research. Badanie, które zostało przeprowadzone w marcu 2017 roku pośród 257 firm sektora prywatnego, wskazuje interesujące trendy dotyczące działalności promocyjnej polskich firm. Jednym z ciekawszych jest zaangażowanie działów marketingu w działalność firmy. Promocja czy PR, które – mogłoby się wydawać – są głównymi obowiązkami działów marketingowych, znajdują się dopiero na trzecim i piątym miejscu na liście zadań tych działów. W 69% badanych firm sekcje odpowiedzialne za marketing angażują się przede wszystkim w strategię. 66% ankietowanych przedsiębiorstw wskazuje również, że komórki te są solidnym wsparciem dla sprzedaży. Jak widać, działy marketingu mają szeroki wachlarz działań. Dlatego niezwykle ważny jest właściwy dobór narzędzi i materiałów wykorzystywanych w realizacji powierzonych im obowiązków.
Druk a nie media elektroniczne
Ważną kwestią, jaką prezentuje ww. raport, jest wykorzystanie materiałów drukowanych w działalności promocyjnej firm. Wbrew pozorom druk materiałów promocyjnych jest najczęściej wykorzystywany w działaniach reklamowych. Co więcej, w niewielkim stopniu tradycyjny druk ma przewagę nad elektronicznymi formami promocji (drukowane materiały promocyjne – 78%, elektroniczne – 73%). Aż 71% badanych przedsiębiorstw wykorzystuje w swojej promocji ulotki i papierowe materiały marketingowe. Jak widać druk materiałów promocyjnych nie odchodzi do lamusa i nadal jest wykorzystywany przez polskie firmy w działaniach marketingowych.
Nowoczesny tradycyjny druk
Utrzymująca się popularność materiałów drukowanych jest dużym wyzwaniem dla branży poligraficznej. Chociaż firmy nadal wykorzystują tradycyjne materiały drukowane, nie oznacza to, że nie oczekują od drukarni innowacyjnych rozwiązań. Nie można zapominać, że głównym celem działań promocyjnych każdego przedsiębiorstwa jest wzrost sprzedaży (taką odpowiedź wskazuje 58% badanych). Dlatego też nawet tradycyjny druk materiałów promocyjnych musi być nieszablonowy i wykorzystywać najnowocześniejsze rozwiązania poligraficzne. Branża poligraficzna ma o co walczyć, gdyż większość firm przeznacza określony budżet na działania promocyjne. Jak wskazuje raport, jego wartość w 2017 roku wzrosła w 5% badanych firm. Istotny jest również fakt, że w 63% ankietowanych przedsiębiorstw druk materiałów promocyjnych zlecanych jest podmiotom zewnętrznym. Duża popularność drukowanych materiałów marketingowych to dowód na to, że wiele firm wykorzystuje swój budżet marketingowy offline. To doskonała okazja dla profesjonalnych drukarni i firm poligraficznych na zdobycie cennych klientów. Nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, jak również indywidualne podejście do klienta, mogą być w tym przypadku kluczem do sukcesu.
Nowoczesne technologie naprzeciw oczekiwaniu klientów
Poszukując druku wysokiej jakości, warto zwrócić szczególną uwagę na ofertę drukarń wyposażonych w urządzenia HP Indigo. Tym bardziej, że na rynku obserwuje się zmianę struktury zamówień składanych przez klientów. Chociaż materiały drukowane nadal są jednym z głównych materiałów promocyjnych firm, to zlecenia obejmują często znacznie mniejsze nakłady oraz zmienne treści materiałów. Technologia HP Indigo nie tylko gwarantuje wysokiej jakości wydruk, ale również nowoczesne rozwiązania druku, jak też szybki czas realizacji zlecenia.
Masz pytania dotyczące drukowania? A może chcesz wydrukować niestandardowy projekt? Skontaktuj się z naszym specjalistą. Magdalena Wasik – magda.wasik@kserkop.pl |
Ostatnio zmodyfikowane: 13 czerwca, 2018