Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. To doskonały czas na przygotowanie kalendarzy firmowych na przyszły rok. Przemyślany projekt sprawdzi się zarówno jako praktyczny organizer wewnątrz firmy, jak też jako gustowny podarunek dla klienta.
Reklamuj firmę przez 365 dni
Z kalendarzy korzystają niemal wszyscy. Ich ścienne i biurkowe wersje można spotkać w wielu instytucjach, urzędach czy firmach. Ich przejrzysta forma pozwala szybko skontrolować aktualną datę, a dodatkowe miejsce na notatki ułatwia organizację planu dnia czy tygodnia. Skoro kalendarz jest tak powszechnie używanym produktem, dlaczego nie wykorzystać go do skutecznej promocji twojej firmy? Wbrew pozorom kalendarz w bardzo prosty sposób może nawiązywać do prowadzonej przez ciebie działalności. Wystarczy, że go ologujesz lub opublikujesz w nim zdjęcia związane bezpośrednio lub pośrednio z branżą, którą reprezentujesz. Oczywiście im dokładniej przemyślany projekt kalendarza, tym lepszy efekt promocji.
– Przygotowując kalendarz polecam określić dokładnie jego cel – czy ma pomóc naszym klientom w rozwiązaniu konkretnego problemu (np. w kontroli codziennych wydatków), czy ma motywować pracowników, czy ma wesprzeć daną kampanię marketingową, a może podkreślić eksperckość firmy w danej dziedzinie. Warto podejść strategicznie nawet do tak na pozór prostego działania jak produkcja kalendarza – zaznacza Klaudia Fotyniuk, ekspert ds. budowania wizerunku, klaudiafotyniuk.pl
Różnorodne rodzaje kalendarzy dają wiele możliwości w tej kwestii.
Tradycyjna „piramidka” na biurku
Jednym z popularnych formatów kalendarzy są kalendarze biurkowe. Najczęściej mają one formę tekturowej piramidki, na której poszczególne miesiące są wydrukowane na kartach do zerwania. Wersją bardziej ekskluzywną są kalendarze spiralowe, w których kalendarium nie jest zrywane, lecz przekładane na tylną część piramidki.
Chociaż kalendarze biurkowe mają niewielkie formaty, to mogą być praktyczną formą promocji. Bez względu na jego wielkość, na kalendarzu z pewnością znajdzie się miejsce na logo i dane adresowe firmy. W przypadku biurkowych piramidek warto pomyśleć również o właściwym zagospodarowaniu tylnego frontu kalendarza, który często jest wyeksponowany w stronę osób odwiedzających urząd czy firmę. Umieszczenie w tym miejscu ciekawej grafiki nawiązującej do twojej działalności wraz z krótką informacją o świadczonych usługach będzie dobrą reklamą dla twojej firmy.
W przypadku kalendarzy biurkowych warto pomyśleć również nad umieszczeniem w nich pomocnych narzędzi dla jego użytkownika.
– Kalendarz firmowy warto powiązać z misją firmy, postawić na kluczowe komunikaty i unikalne wyróżniki. Prosty kalendarz możemy wzbogacić o elementy spójne ze strategią komunikacyjną – podpowiada Klaudia Fotyniuk, ekspert ds. budowania wizerunku klaudiafotyniuk.pl. – Polecam spojrzeć na produkt oczami odbiorcy, dostarczyć mu ciekawe i przydatne materiały np. cytaty motywujące, miejsce na zarządzanie wydatkami, miejsce na opisywanie swoich marzeń i celów – dodaje.
Tak małe elementy z pewnością zmieszczą się w niewielkim formacie biurkowego kalendarza. Dzięki nim produkt stanie się jeszcze bardziej przydatny dla użytkowników.
Pomysłowa wersja ścienna
Wygodnym rodzajem kalendarza jest też jego wersja ścienna. Kalendarium umieszczone na oddzielnych planszach jest bardzo czytelne nawet z większej odległości. Poza tym większy format daje więcej wariantów działań promocyjnych firmy. Kalendarze plakatowe idealnie nadają się do prezentacji ciekawych zdjęć prowadzonej przez ciebie działalności. Pamiętaj jednak, że kalendarz nie musi wcale eksponować tylko i wyłącznie twojego przedsiębiorstwa. Wystarczy, że będzie w subtelny sposób do niego nawiązywać. Im są one ciekawsze, tym bardziej zapadną odbiorcy w pamięć.
– Przykładem kreatywnego wykorzystania kalendarza może być kalendarz firmy z branży finansowej, która wzbogaciła go o wskazówki jak zarządzać budżetem, o tabele do podsumowywania wydatków lub narzędzia do realizacji celów finansowych – wyjaśnia Klaudia Fotyniuk. – Zupełnie inaczej może go wykonać firma kosmetyczna bazująca na naturalnych produktach, która na karcie każdego miesiąca zaprezentuje na pięknej grafice roślinę znajdującą się w jej produktach. W obu przypadkach firma wskazuje na ważne dla niej aspekty i jednocześnie daje odbiorcy ciekawy materiał– dodaje.
Idealny prezent biznesowy
Kalendarze firmowe trafiają najczęściej w ręce klientów firmy (np. jako gratis do zakupów w okresie świąteczno-noworocznym). Jednak zarówno kalendarze ścienne, jak i biurkowe mogą stanowić również subtelny upominek dla biznesowych partnerów.
– Kalendarz jest subtelnym, niezobowiązującym podarunkiem, który zazwyczaj spotyka się z miłym odbiorem. Jest więc bezpiecznym rozwiązaniem w każdej sytuacji. Te eleganckie, pięknie wydane, mogą robić świetne wrażenie. – tłumaczy Klaudia Fotyniuk.
Z drugiej strony kalendarze firmowe warto wykorzystać również w swojej własnej firmie. Oczywiście stanowią one praktyczne narzędzie ułatwiające planowanie dnia pracy. Jednak niewielu przedsiębiorców wpada na pomysł, żeby wykorzystać je w sposób kreatywny we współpracy ze swoim zespołem.
Masz pytania dotyczące drukowania? A może chcesz wydrukować niestandardowy projekt? Skontaktuj się z naszym specjalistą. Magdalena Wasik – magda.wasik@kserkop.pl |
– Warto czasem zrobić coś więcej. Dlaczego by nie zorganizować dla pracowników spotkania wokół tematu work-life balance i po prelekcji wręczyć kalendarze, które pomogą im w dbaniu o to? – podpowiada Klaudia Fotyniuk. – Czasem najprostsze, dobrze znane narzędzia można wykorzystać w bardziej kreatywny sposób i tym samym świadomie budować wizerunek firmy – wyjaśnia.
Na zaprojektowanie i wydruk kalendarza trzeba poświęcić wprawdzie nieco czasu i funduszy. Biorąc jednak pod uwagę jego skuteczność w działaniach promocyjnych, warto nieco więcej zainwestować. Poza tym dzięki szerokiej ofercie drukarni profesjonalny wydruk firmowych kalendarzy nie musi wcale mocno nadwyrężać firmowego budżetu.
Ostatnio zmodyfikowane: 2 stycznia, 2018