Jesteś grafikiem, plastykiem lub fotografem działającym w branży reklamowej? Współczesny rynek jest bardzo wymagający, a duża konkurencja oznacza konieczność włożenia wielu pracy w to, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Twoim przepisem na sukces może być połączenie nowoczesnych form promocji w Internecie z tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Jednym z nich są plakaty reklamowe B2. Dlaczego warto je wykorzystać, jak przygotować projekt i przenieść go na papier, aby zyskać skuteczny przekaz rzeczywiście promujący markę i zwiększający sprzedaż? Odpowiadamy!
Czy plakaty B2 są skuteczną formą reklamy?
Plakaty B2 mają wymiary 480 mm x 680 mm. Tego typu nośnik informacji wykorzystywano już w XIX wieku. Przez lata rynek reklamy przeżył ogromną metamorfozę i cały czas dynamicznie się rozwija, ale reklama wizualna nadal ma wielu zwolenników. O skuteczności plakatów reklamowych w formacie B2 przesądza przede wszystkim kreatywny pomysł na projekt dopasowany do produktu czy usługi, które ma promować. Bardzo ważne jest, aby grafika i hasło reklamowe rzeczywiście trafiały do grupy docelowej.
Kolejną istotną kwestią jest estetyka wykonania. Należy wybierać wyłącznie profesjonalne zdjęcia o wysokiej rozdzielczości. Rodzaj, wielkość i kolory czcionki muszą być czytelne i dobrze dopasowane do identyfikacji wizualnej marki. Często polecane jest zestawianie ze sobą kontrastowych barw – np. czerwonego z żółtym czy klasycznej bieli z czernią. Takie połączenia przykuwają uwagę, dzięki czemu plakat nie wtopi się w tło, ale zostanie zauważony przez liczną grupę odbiorców.
Rozkład elementów powinien podkreślać każdy detal w taki sposób, aby została zachowana ogólna czytelność obrazu. Warto pamiętać, że dobry plakat B2 z jednej strony pełni funkcję informacyjną, a z drugiej jest formą sztuki, która dostarcza odbiorcy wrażeń artystycznych.
Nawet chwytliwe hasło reklamowe i najlepsza kreacja graficzna nie obroni się jednak sama. Warto zadbać o wysoką jakość wydruku. Projekt powinien zostać przeniesiony na kredowy papier fotograficzny. To zagwarantuje dobre odwzorowanie nawet najdrobniejszych szczegółów, żywą kolorystykę i czytelność każdego elementu.
Znaczenie ma również miejsce ekspozycji plakatu reklamowego. Najlepiej, gdy znajdzie się on w miejscu, gdzie ma szansę zostać dostrzeżony przez osoby rzeczywiście zainteresowane promowanym produktem czy usługą. Centrum handlowe będzie doskonałym miejscem na reklamę nowej kolekcji odzieży czy obuwia. Oprogramowanie dla firm lepiej reklamować w kompleksach budynków biurowych, a zabawki na przystankach i tablicach w pobliżu szkół, przedszkoli, żłobków czy sal zabaw.
Czym plakaty wyróżniają się na tle innych form reklamy?
Tradycyjne plakaty reklamowe doskonale sprawdzają się w wielu kampaniach. Ich główne zalety to:
- niskie koszty – plakaty B2 zawieszone w dobrze dobranych miejscach pozwalają przez długi czas oddziaływać na wielu odbiorców. Jeden plakat często przynosi porównywalny efekt do setek ulotek rozdanych indywidualnie, których koszt druku i dystrybucji będzie o wiele wyższy,
- przyciąganie uwagi – profesjonalny plakat z estetycznym zdjęciem i chwytliwym hasłem zawieszony w sklepie, lokalu usługowym czy na ulicy przyciąga wzrok dotychczasowych klientów oraz przechodniów, którzy mimowolnie przyswajają komunikat reklamowy,
- podnoszenie wiarygodności firmy – obecność danej marki w przestrzeni publicznej podświadomie odbierana jest przez konsumentów jako wyznacznik renomy danego biznesu. Częste spotykanie się z przekazami firmy oswaja z nią i sprawia, że odbiorcy zaczynają uznawać ją za dobrze sobie znaną. Taki mechanizm budzi zaufanie i przekłada się na sprzedaż,
- brak nachalnej reklamy – rozdawanie ulotek budzi w wielu osobach sprzeciw i czasami jest odbierane jako zakłócanie spokoju podczas wykonywania codziennych spraw. Plakat jest reklamą przypominającą, gdy znajduje się w miejscu, które wiele osób np. codziennie mija w drodze do pracy, szkoły bądź na uczelnię.
Kiedy warto wykorzystać plakaty B2 w reklamie?
Plakaty B2 często są wykorzystywane do promowania zakrojonych na szeroką skalę wydarzeń. Chodzi przede wszystkim o:
- koncerty,
- festyny i festiwale,
- miejskie pikniki rodzinne,
- filmy kinowe,
- sztuki teatralne.
Można je wykorzystać również do promowania ogólnopolskich lub lokalnych kampanii społecznych. Świetnie sprawdzają się ponadto jako nośnik reklamowy dla sklepów, kawiarni, restauracji, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, hoteli, ośrodków Spa oraz wszelkiego typu firm usługowych lub handlowych.
Ostatnio zmodyfikowane: 2 sierpnia, 2022